<HTML><FONT FACE=arial,helvetica><BODY BGCOLOR="#ffffff"><FONT  SIZE=2>And then Five. &nbsp;The fifth phase of the kingdom as Jesus taught, "the kingdom 
<BR>in its fullness. &nbsp;The future estate of light and life on earth." &nbsp;And since I 
<BR>think grandly, I think about the ultimate light and life not only for our 
<BR>planet but for our system, our constellation, our local universe, our 
<BR>super-universe, and the ages beyond which we are in training for already! &nbsp;
<BR>What's in store for us in terms of eternity. 
<BR>
<BR>So the kingdom, "embracing spiritual reality with practical arms," really 
<BR>gives us a wonderful plethora of opportunities to do something. &nbsp;Something 
<BR>practical. &nbsp;In terms of building this kingdom. &nbsp;Jesus said – well, not Jesus 
<BR>– whoever wrote this Paper said, "This world has never seriously or sincerely 
<BR>or honestly tried out these dynamic ideas and divine ideals of Jesus' 
<BR>doctrine of the kingdom of heaven."
<BR>
<BR>We're really – you know, they talk about the animal mind, the "slothful 
<BR>animal mind". &nbsp;We are [I feel myself wheezing, for crying out loud. (Water 
<BR>offered) Yeah. How tacky! &nbsp;(Thank you.)] Oh, here we are. &nbsp;Here's the 
<BR>Teachers. &nbsp;"By the process of gradually changing mans will and thus affecting 
<BR>human decisions (Thank you, Calvin) Michael and his associates are likewise 
<BR>gradually but certainly changing the entire course of evolution, social and 
<BR>otherwise."
<BR>
<BR>So right off, right off we're getting some practical knowledge from the 
<BR>Teachers. &nbsp;Here's five practical keys: "The preeminence of the individual." &nbsp;
<BR>I AM. &nbsp;Not just me I AM, but YOU AM, too! &nbsp;You are important! &nbsp;I can't just 
<BR>willy-nilly be walking around without regard for you. &nbsp;You count! &nbsp;Jesus was 
<BR>always respectful of the personality of others, and we're very self oriented. 
<BR>&nbsp;And we only think about ourselves. &nbsp;Consistently! &nbsp;This is the way it's 
<BR>been, and you can't blame us for our conditioning.
<BR>
<BR>Here I want to jump to introduce you to one of my invisible friends. &nbsp;This is 
<BR>What-About-Bob. &nbsp;When he showed up we said, "What'll we call you?" and he 
<BR>said, "What-About-Bob?" so we said, "Okay, What-About-Bob is good." &nbsp;So even 
<BR>today he calls himself What-About-Bob. &nbsp;Not just Bob. &nbsp;He's a seraphim, 
<BR>beyond midwayers, so he says, 
<BR>
<BR>"I have observed and I have, along with my peers, been astounded at the many 
<BR>ways in which you divert yourself, as pleasure seekers. &nbsp;Your propensity to 
<BR>enjoy pain is an immediate result of your planetary handicaps. &nbsp;You have had 
<BR>to learn to enjoy yourselves in the face of discomfort. &nbsp;You have had to 
<BR>learn to justify pleasure in the face of such dreadful conditions as have 
<BR>prevailed, and this is not only physical but emotional and psychic as well. &nbsp;
<BR>"In order to endure the thoughtlessness of your selfish fellows, you have 
<BR>learned sardonic humor. &nbsp;You have built crusts upon yourself, for without 
<BR>these crusts you would cry, and it's not manly to cry, nor is it womanly to 
<BR>cry incessantly ... (much laughter). &nbsp;And so you toughen yourself up. &nbsp;You 
<BR>create a bar against the pain. &nbsp;But sometimes the crusts shackle you to the 
<BR>point where you are inflicting your own pain, even when the source of 
<BR>distress is absent. &nbsp;You have habitually sought comfort in the distortion, 
<BR>and so when the attack is not being made upon you, you make it upon yourself 
<BR>in order to continue to feel comfortable."
<BR>
<BR>I mean, is this ...? &nbsp;It's true! &nbsp;We do this!
<BR>
<BR>"It's a serious challenge then for me and for us to assist you to learn new 
<BR>ways of responding to the vagaries of life so that you can change your 
<BR>responses, your physical reactions, your defense mechanisms, so that you are 
<BR>not buried behind your own denial of what is, in order for you to see what is 
<BR>not, and can thus can begin to build what is meant to be."
<BR>
<BR>He talks about the ego here because, he says:
<BR>
<BR>"It's difficult particularly in the ego area because that's the one thing you 
<BR>have determined belongs to you. &nbsp;It's your body, your lungs, your feet, your 
<BR>back, your face, your presentation of who you are and you have charge of it. &nbsp;
<BR>One thing you insist upon is your individuality, your freedom to be your own 
<BR>person. &nbsp;Well, this is a lot of whistling in the dark, but it gives rise to a 
<BR>tremendous mental defense system that you each and all have created inside, 
<BR>which you life with – your rationale, your dreams, your ambitions, your 
<BR>guilt, your shame and your attempts to creatively present the picture of what 
<BR>you would have mankind see when they observe you. &nbsp;Much of who you think you 
<BR>are is based upon what you have talked yourself into being, and how 
<BR>tenaciously you hold onto that perception of yourself. &nbsp;You have created this 
<BR>in order to find a certain degree of freedom and ability to function in this 
<BR>world and as such it's not anything you are willing to relinquish lightly."
<BR>
<BR>Now the thing I love about these Teacher messages is, if they're talking to 
<BR>me, they are talking to everybody. &nbsp;And that means that you are also hiding. &nbsp;
<BR>That you're saying "I'm fine" and it's not fine! &nbsp;You know, I'll know. &nbsp;I'll 
<BR>know if it's really fine. &nbsp;I'll feel it! &nbsp;I'll feel the presence of God in 
<BR>you because for ten years I've been practicing. &nbsp;I've been sitting in 
<BR>Stillness to recognize what that feels like, and I can feel it. &nbsp;I can feel 
<BR>it when I walk in a room if He's there or not, if He's trying to make a 
<BR>presentation or a point. &nbsp;You can feel this kind of stuff. &nbsp;
<BR>You get familiar with spiritual reality, it becomes the bigger reality, it 
<BR>becomes your life blood, and then you go, "That was not real! &nbsp;That was a 
<BR>smokescreen. &nbsp;That was something you've talked yourself into believing." &nbsp;So 
<BR>that's part of the practical approach to the Kingdom. If you realize that if 
<BR>people aren't with the Father, they're lying to themselves, then you've got 
<BR>all kinds of opportunities to ... pull their covers, call their bluff, plant 
<BR>a different seed, tell them who they Really are.
<BR>
<BR>And when I say "tell them who they really are" it's like What-About- Bob 
<BR>says, "In the alternative, if you allow yourself to feel good – not through 
<BR>your defense devices but through honesty and submission to that which is the 
<BR>Real you, the elegant and ennobled and childlike and free child of God."
<BR>
<BR>Well, that simple reality is really frightening until you've practiced it 
<BR>because you have to let go of your control. &nbsp;It's that thing about free fall, 
<BR>faith being the free fall, and if you're not acting in faith then you're 
<BR>acting in fear, which we've been doing for centuries, and so everybody's 
<BR>grasping really hard to who they think they are and they don't want to let go 
<BR>of that because if they let go they're out of control, and nobody wants to 
<BR>feel out of control.
<BR>
<BR>("Love you!" – a friend had to leave to catch his flight)
<BR>
<BR>This reminds me – this little snippet here – of what we are up against. &nbsp;
<BR>Here's an example, in talking about what Bob was talking about. &nbsp;This is an 
<BR>excerpt from the Urantia Book, I don't know what page.
<BR>
<BR>"At the conclusion of the service Jesus looked down before him upon an 
<BR>elderly woman who wore a downcast expression and who was much bent in form. &nbsp;
<BR>This woman had long been fear-ridden and all joy had passed out of her life." 
<BR>&nbsp;(How many of those people do you know?) &nbsp;"As Jesus stepped down from the 
<BR>pulpit he went over to her, and touching her bowed-over form on the shoulder, 
<BR>said, ‘Woman, if you would only believe, you could be wholly loosed from your 
<BR>spirit of infirmity'." &nbsp;(What a great phrase!) "And this woman who had been 
<BR>bowed down and bound up by the depression of fear for more than 18 years 
<BR>believed the words of the Master and by faith straightened up immediately. &nbsp;
<BR>When this woman saw that she had been made straight, she lifted up her voice 
<BR>and glorified God. Notwithstanding that this woman's affliction was wholly 
<BR>mental, her bowed-over form being the result of her depressed mind, the 
<BR>people thought that Jesus had healed a real physical disorder."
<BR>
<BR>That might be where Jesus was talking about we'll be able to do even more 
<BR>interesting things than he did. &nbsp;Because look at the backlog of stuff we have 
<BR>to operate with! &nbsp;And we know that now everybody of healthy mind – more or 
<BR>less healthy mind – normal mind! &nbsp;Is indwelt. &nbsp;There are no ... no rebel 
<BR>midwayers or ... there's nothing bad out there anymore, so if there is -- 
<BR>somebody doesn't feel good, it's because they've got a bad habit, and the 
<BR>only thing that's going to break that habit is an appreciation of the fact 
<BR>that – the will! &nbsp;Is the determining factor. &nbsp;And you can feel good if you 
<BR>want to. &nbsp;I'm not going to rub your nose in it if you don't feel good. &nbsp;
<BR>
<BR>As a matter of fact, that reminds me. &nbsp;This phrase, "Get over it!" &nbsp;Can you 
<BR>just picture Jesus walking up to somebody and saying, "Get over it!" &nbsp;That 
<BR>totally lacks compassion.
<BR>
<BR>I want to talk a bit about ... about forgiveness, because they're making a 
<BR>big deal about this thing about forgiveness in the Kingdom of heaven. &nbsp;It 
<BR>must be that we're going to have to encounter forgiveness somehow in building 
<BR>the kingdom. &nbsp;Okay. &nbsp;Here we are. We know who we are, we love ourselves, we 
<BR>know what makes us feel better, and now we reach out to others, these people 
<BR>in this room, the immediate siblings and learn how to get along and, man, I 
<BR>know that it comes up and bites your butt before you know what happened. &nbsp;
<BR>It's like (hiss) "What was that? &nbsp;That's Caligastia in disguise. &nbsp;Oh, man. &nbsp;
<BR>And I thought they were my friend." &nbsp;
<BR>
<BR>This is a result of conditioning that goes way, way back and it's fairly 
<BR>unhealthy conditioning, in the main. &nbsp;So a lot of us – I don't even want to 
<BR>say unhealthy conditioning, although certainly it would be in perspective, 
<BR>but, like – I myself have gotten really, really ticked at at least two people 
<BR>in this mission. &nbsp;And I mean really ticked. &nbsp;I mean fatally ticked. &nbsp;And I 
<BR>have seen – I have seen it happen among other people, and the Holy Spirit in 
<BR>me just weeps when I see this happen. &nbsp;I mean, not just when I see it happen 
<BR>in other – out there! &nbsp;I mean ... (static on the microphone) ... I love you 
<BR>so much ... and I love YOU so much ... (loud static) and what's with this 
<BR>thing? &nbsp;Am I doing that? &nbsp;(Looking up) Did you want to have something to say? 
<BR>&nbsp;(Microphone exchanged for a headset.) 
<BR>
<BR>Oh, man, I feel like myself! &nbsp;(I can't hear.) &nbsp;Isn't it amazing how we love 
<BR>to hear ourselves talk. &nbsp;I can't hear myself talk? &nbsp;This isn't going to work. 
<BR>&nbsp;It's the only way it can balance it on my head. &nbsp;I have to plug ‘em in 
<BR>there. &nbsp;As a transcriber, it only feels natural that I have my earphones on. &nbsp;
<BR>Are you sure this okay? &nbsp;Higher? &nbsp;Well, I don't want you to hear me 
<BR>breathing, that's so gross! &nbsp;(Laughter) 
<BR>Oh, God, where are we. &nbsp;We're forgiving. &nbsp;(Laughter)
<BR>
<BR>(Audience input as to where we were, including "you're ticked!") Oh, no, I'm 
<BR>not ticked. &nbsp;No. &nbsp;I'm giving my Keynote Address. &nbsp;(Laughter) I'm having fun 
<BR>now!
<BR>
<BR>No, when I see my loved ones do battle, it just pains me. &nbsp;It just wrenches 
<BR>my stomach, I go into a state of abject prostration because I have idea what 
<BR>to do. &nbsp;And it affects me! &nbsp;"This is my kingdom! &nbsp;What are you doing to my 
<BR>kingdom? ‘And the lion shall lie down with the lamb.' &nbsp;Which one of you guys 
<BR>are being the lion here? &nbsp;Get it together!"
<BR>
<BR>I feel like Nebadonia must be a little bit like my mum, and like your mum, 
<BR>too, who would walk into the room and see the kids fighting and say, "What's 
<BR>the meaning of this?" &nbsp;And this is sometimes what I want to say when I see my 
<BR>siblings in the Teaching Mission at each other's throat. &nbsp;"What's the meaning 
<BR>of this?" &nbsp;And yet I've been there. &nbsp;You know? &nbsp;And so I spend all my time 
<BR>trying to figure out what's going on because I can't stand it. &nbsp;I can't stand 
<BR>the fact that my kingdom is disrupted. &nbsp;It takes everything I have then, to 
<BR>apply myself to bring back that harmony. &nbsp;I mean, it's a job I've taken on, 
<BR>you know? &nbsp;And I know that I can't do anything about your fight, but - I give 
<BR>a lot of prayer energy, that's pretty practical.
<BR>
<BR>When it happens to me, though, I have to look further, and when I say I have 
<BR>to do these things, I'm implying, I'm inferring, that you have to do this, 
<BR>too. &nbsp;Because as I mentioned, or somebody mentioned here, we have "not 
<BR>seriously or sincerely or honestly tried out these dynamic ideas and divine 
<BR>ideals of Jesus' doctrine of the kingdom of heaven." &nbsp;We are his new 
<BR>apostles, children. &nbsp;This is our job. &nbsp;This is what we have commissioned and 
<BR>assigned ourselves and consecrated ourselves to do, is bring about the 
<BR>reality of the Master in our world. &nbsp;How can we not approach it as 
<BR>practically and pragmatically as possible? &nbsp;We don't have time to fight, and 
<BR>if we got a problem, we gotta get in there and fix it. &nbsp;
<BR>
<BR>It is remarkable, however, with our conditioning, how we are so accustomed to 
<BR>pain we just laugh it off and say, "I'll deal with it. &nbsp;You know, in terms of 
<BR>eternity. &nbsp;It's not like I have to do it tomorrow." &nbsp;Yes, you do. &nbsp;Yes, you 
<BR>do. &nbsp;We can't afford these leftovers and hangovers. &nbsp;We need to fix these 
<BR>wounds. &nbsp;I mean that's what we've been given the opportunity to do. &nbsp;Look at 
<BR>the tools that we've been given. &nbsp;We just have all these wonderful tools and 
<BR>Teachers and forgiveness is the big one.
<BR></FONT></HTML>