<HTML>
<HEAD>
<TITLE>FW: No. Idaho TeaM 4-27-08</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<BR>
<BR>
<B>S</B>UBJECT: NO. IDAHO TEAM 4-27-08<BR>
<BR>
TEACHERS: ELYON, MONJORONSON <BR>
<BR>
T/R: MARK ROGERS<BR>
<BR>
Elyon: Once again, I am Elyon here to swoop in by your own invitation and<BR>
weave a few of these threads that have been shared and brought forth for<BR>
inclusion in the tapestry of understanding. Let us take and imagine together<BR>
the implications of the three steps offered so far, in this case offered a<BR>
means to acquire musical fluency. The first step that was stated was to make<BR>
sure that your instrument is in tune. This is of course a prerequisite for<BR>
you to learn how any instrument sounds as it should sound. There is a<BR>
balance involved in tuning any instrument. The adjustments must be made so<BR>
that the appropriate frequencies are attained of vibration and in so doing<BR>
attention is paid to the relationship of each frequency, the one to the<BR>
other. <BR>
<BR>
We have spoken of harmony and unison and this applies to the preparation of<BR>
any instrument to find the balance where the relationships are maintained<BR>
between the different tones appropriately and then the overall sound will<BR>
portray these tones of harmony and unison. Likewise this analogy may be<BR>
carried over to you as individual instruments of the realm attempting to<BR>
strike a balance between all &nbsp;your different aspects of self so that you may<BR>
act in harmony, so that you may be in tune in order to provide tones that<BR>
are harmonious to your being.<BR>
<BR>
The second step that was offered is to explore your instrument, to play with<BR>
the awareness and understanding of your instrument and explore its<BR>
dimensions, what is possible, what might be possible. Much of this may be<BR>
aided by another individual who has spent time exploring and can then show<BR>
you some tricks of the trade as it were and point you in directions that<BR>
facilitate your awareness and understanding. But as with life in general<BR>
there is no substitute for your direct hands on personal experience. It is<BR>
in these stages of explorations that new and different ideas are discovered<BR>
and pursued and sounds never before made may be made by the one who has the<BR>
curiosity of an eager student to simply try and explore.<BR>
<BR>
Likewise in your spiritual growth as instruments in the realm, you spend a<BR>
significant amount of time exploring your dimensions and pursuing your<BR>
options. In this way you expand your awareness of what your instrument is<BR>
capable of and you grow in the awareness that your instrument may be played<BR>
in a variety of manners. Indeed you become more and more of a master over<BR>
your instrument and in so doing you develop a level of skill and comfort<BR>
which then provide for you the very basis for you to launch with your<BR>
instrument into the creative realms, If you are a musician then this is<BR>
relating to your instrument of choice. If you are a writer then this is<BR>
relating to your ability to sculpt words. If you are a painter then this relates to your<BR>
skills with a brush or a palate. If you are a sculptor perhaps this is time<BR>
spent exploring the different chisels and files and how they are able to<BR>
provide different results.<BR>
<BR>
Step three that was referred to in this learning process is then having<BR>
attained the skill and abilities, the basic knowledge of how the instrument<BR>
works, it then becomes your privilege to stop and listen and hear what the<BR>
universe is playing, hear what your individual hearts would have you play,<BR>
to hear what others are playing that you may choose to harmonize with. But<BR>
to simply be in that place of hearing, of awareness of all that is<BR>
transpiring around you means that you and your instrument are now part of<BR>
the gigantic masterpiece that is creative expression. Once you have devoted<BR>
yourselves to these steps you may largely forget them for you have<BR>
integrated the awareness, skills and now you are attempting to use these to<BR>
fulfill the creative desires and you need not spend over much time to the<BR>
&quot;how to&quot; part of the lesson, rather you can let go of the focus on skills<BR>
and focus more on that which is the purpose for having learned these skills,<BR>
the expression of the individual.<BR>
<BR>
As you all know we have from the beginning worked together to utilize<BR>
concept frames that are mortal in origin whenever possible and to draw off<BR>
analogies and references that are in common usage and so once again I am<BR>
grateful for you having provided the basic diagram of todays lesson and I am<BR>
honored to work with you to bring such principles forward. I will conclude<BR>
my remarks there in this hour and thank you once again for your invitation<BR>
and your willingness to be played as instruments in this process. We all are<BR>
privileged to be picked up and played by a universe once in a while, thank<BR>
you.<BR>
<BR>
Monjoronson: Hello I am Monjoronson here to follow on the heels of Elyon's<BR>
description. To consider yourselves as instruments means that you may be<BR>
played to whatever ends your hearts desire. You may be played as was<BR>
mentioned earlier, as instruments of love and light and health and healing<BR>
towards for instance, your mother earth. You may likewise be played as<BR>
instruments of peace for whatever cause you may take up, be it an individual<BR>
brother or sister or a collective whole such as the brotherhood of man.<BR>
Either way when you step forward to use your instrument to resonate the<BR>
tones of peace and love they are received throughout a universe as an<BR>
indication of your intention to be used in this way.<BR>
<BR>
This is a rather continuous process as you learn more and more how to be in<BR>
tune, how to express yourselves through this instrument and how to listen<BR>
for guidance then you become a fluid manifestation of the co-creative<BR>
process where you are willingly presenting yourselves to be played by the<BR>
forces at play and adding your tones that only individual instruments<BR>
possess to what is portrayed.In this way you are an integral part of the <BR>
manifestation as without the instrument there are limited options for <BR>
manifesting such tones. But with aninstrument, with an orchestra of instruments <BR>
with a chorus of voices, great sounds may be brought forth that summon the <BR>
forces of a universe the way amagnificent musical accomplishment may bring <BR>
the crowd to its feet.<BR>
<BR>
We celestial personalities are tuned in to your song. We recognize your<BR>
frequencies and hear your offerings and you are beginning to learn that<BR>
having tuned your instrument and having explored your possibilities but then<BR>
you are able to express having mastered some skills, you are able to express<BR>
in capacities which go beyond your individual recognition but which are the<BR>
carrier waves of divine expression as well. Any good writer, musician,<BR>
sculptor, poet, painter or artist of any kind will testify to an enhancement<BR>
of inspiration beyond what they consider to be their own. They are then able<BR>
to take their skills and attempt to manifest this inspiration by simply<BR>
being an instrument that is in tune.<BR>
<BR>
And so it is that all of you have undertaken this effort to master your<BR>
instrument, to become the best steward of your instrument so that it may be<BR>
utilized for the tones that you would choose. The tones of harmony, of love<BR>
and of peace are the tones you will choose to resonate through your<BR>
instrument and the universe will join you in these expressions and &nbsp;bring<BR>
you inspiration and strength where you need them in the process. If I were<BR>
to follow Elyons line of using the minds eye I would see you all as an<BR>
accomplished orchestra, each one in possession of their instrument which is<BR>
well tuned and honed and practiced for the next tune to be portrayed, indeed<BR>
I look now and see this orchestra with their eyes up awaiting the baton of<BR>
the conductor, tuned, practiced and ready.<BR>
<BR>
Please join me in a moment of gratitude. Father, we come together in this<BR>
moment as a grand orchestra together to be given the song we would play, to<BR>
be handed the music. We are prepared, we have spent time in the tuning of<BR>
our instruments and the development of our skills and now we look to you for<BR>
the next song to be played. I have before me an eager group, ones who are<BR>
ready at your beck and call to perform the songs of your choosing. Share<BR>
with us this sense of accomplishment at having arrived at this place in this<BR>
great hall of harmony and join with us as we play the melodies of our<BR>
choosing that we perceive would be of your choosing as well and bring us as<BR>
we play, your inspiration, your peace and your love that the others may feel<BR>
those in the manifestation,<BR>
<BR>
We all, Father, desire to be instruments of your peace. Please help us where<BR>
we are uncertain, guide us with your inspiration and your love and let us<BR>
play singly and collectively those tones that you would have us bring forth<BR>
into this world. We are certain of your influence. We present ourselves to<BR>
be used as these instruments and we would look forward to this partnership<BR>
of working together to make this so. Thank you for the tones we have heard<BR>
in our lives which we have pursued and followed to find you in these places<BR>
and allow us to represent that which we know of you to the others. Thank you<BR>
for this opportunity, we will cherish it and we ask that you join us and<BR>
cherish it as well. And now let us go about to make this so, to take up our<BR>
position and to be ready to play, thank you.<BR>
<BR>
<BR>
<BR>
<BR>
</BODY>
</HTML>