<HTML>
<HEAD>
<TITLE>FW: N. Idaho TeaM 3/15/09</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
From: &quot;rickgiles&quot; &lt;rickgiles@abcinet.net&gt;<BR>
Date: Sun, 29 Mar 2009 12:07:47 -0800<BR>
To: rick Giles &lt;rickgiles@abcinet.net&gt;<BR>
Bcc: (Suppressed)<BR>
Subject: N. Idaho TeaM 3/15/09<BR>
<BR>
<B>N</B>orth Idaho Teaching Mission Group<BR>
Topics: Rehearsed and Ad-lib, Love, Fully Manifest Your Potentials.<BR>
Teachers: Elyon, Evanson, Michael.<BR>
<BR>
March 15, 2009<BR>
<BR>
* Elyon (Mark TR): &nbsp;Greetings, my friends, this is Elyon here to cast myself in the<BR>
performance of the moment. &nbsp;I will seize the opportunity to work with the threads that<BR>
have been offered about visiting a performance and the experience of such an undertaking.<BR>
We have discussed this topic before, but we will go ahead and establish the groove a<BR>
little bit deeper with further discussion.<BR>
 <BR>
Of course as you all well know, in order to put on a performance such as a play<BR>
there is much preparation done before hand. &nbsp;One must be diligent and show up for<BR>
rehearsals or for class and one must take time on their own to learn their part, and to<BR>
be able to execute their lines one must have a command of the material, and then there is<BR>
the acts of repetition where one gets an opportunity to run through the scenario and see<BR>
how their lines interface and interact with the overall production. &nbsp;After enough time is<BR>
spent and enough effort is devoted to the project eventually everyone involved becomes<BR>
quite familiar with the undertaking. &nbsp;They all know their lines, and as well they begin<BR>
to know the lines of everyone else, the cues of the music, the dimming of the lighting,<BR>
and how the current production is supposed to happen each and every time.<BR>
 <BR>
Then you arrive at a time when you are expected to do this performance for others,<BR>
and if you have done your part and studied your lines, prepared yourself, there is a<BR>
confidence about going forward with the final production knowing that it should play out<BR>
pretty much as you expect it to. &nbsp;But you discover that no matter how hard you try to<BR>
replicate of duplicate precisely your efforts there is each and every time you undertake<BR>
this effort slight variations which occur. &nbsp;Maybe someone forgets a cue or stumbles over<BR>
a line and then, because they are aware of how the play should go, they might throw out a<BR>
similar line which has the same overall effect but which certainly was not scripted.<BR>
<BR>
Then perhaps somebody will miss turning up the lights at the proper time, and everyone<BR>
involved in the production must instantly change to accommodate this new scenario of the<BR>
moment. &nbsp;But all remain confident in the overall outcome of the play and in the<BR>
successful portrayal of the messages intended even though there are many factors which<BR>
are contributing to the live performance. &nbsp;The performers must wait for the reaction of<BR>
the audience which was never there in rehearsal. &nbsp;They must accommodate any manner of<BR>
unforeseen occurrences and yet carry on smoothly so as to achieve the ultimate goal of a<BR>
successful presentation. &nbsp;All of these factors are well illustrated when you are involved<BR>
in a production such as this. &nbsp;But I now would expand our perception of our lives<BR>
being a series of rehearsed events.<BR>
 <BR>
Just about every routine activity that you can imagine in your lives you have<BR>
rehearsed, you have done it before, perhaps many, many times, and therefore the script<BR>
has been written so to speak for each event. &nbsp;You have a certain awareness as to how any<BR>
event you are involved in will play out, whether it’s business, whether it’s meeting with<BR>
friends; just about any event you can conceive of has been rehearsed beforehand, that is,<BR>
almost nothing that you participate in is so brand new to you that you do not have some<BR>
conception of how it should flow and what should happen. &nbsp;But like the formalized<BR>
production of a play, each and every time there are new factors, perhaps a different mix<BR>
of friends, perhaps a different customer in your business. &nbsp;Nevertheless you maintain a<BR>
certain pattern, you even answer the phone in a certain way, and all this is an<BR>
indication that you are following the script while simultaneously you are allowing for<BR>
the ad libbing of your lines to fit and accommodate this preconsidered script.<BR>
 <BR>
If you are experimental and bold you may force yourselves into unknown positions or<BR>
scenarios, and then you find yourselves winging it or, as they would say in the world of<BR>
theater, going into improvisation, and these are times when you are forcing yourself to<BR>
step outside of your scripted patterns and experiment and try a new and different<BR>
approach. &nbsp;But these episodes are short lived, and then you return to your roles, your<BR>
roles as parent, student, wife, husband, son, daughter, businessman, friend, lover. &nbsp;All<BR>
these are roles that you have determined for yourselves how you will proceed and what<BR>
will eventually transpire even if you are ad libbing your lines to that end.<BR>
 <BR>
You all were discussing earlier about a new dimension regarding the announcement<BR>
that the hour has come. &nbsp;I will point out to you that you are well rehearsed; you have<BR>
indeed learned the script and know the materials. &nbsp;But as you are becoming aware, the<BR>
production is changing as it always does, and you must be prepared to perceive the change<BR>
around you and formulate your contributions, your lines to deliver, to accommodate the<BR>
new audience and the new players that you find are now a part of this production. &nbsp;So it<BR>
is that you know how the play goes; you know the points to be covered and the significant<BR>
factors at play. &nbsp;You are familiar with the basic script. &nbsp;But more and more you will be<BR>
asked to be quick on your feet, as it were, with coming up with you new contributions<BR>
that you would make. &nbsp;Knowing the overall script and plan, it is easy for you to ad lib<BR>
and to offer a contribution that will be of significance to the overall plot. &nbsp;Even<BR>
though your line may not have been rehearsed in advance the concepts and the<BR>
understanding and the framework have. &nbsp;So hold fast to the big picture, the overall<BR>
script, but be ready at a moment’s notice to pick up on a different cue and to change<BR>
your tack if you see that your production has changed right before your eyes.<BR>
 <BR>
Thank you for allowing me this opportunity to work with some of your concepts and to<BR>
establish this groove that underlies all of the temporal performances of the moment.<BR>
Farewell.<BR>
<BR>
* Evanson (Jonathan): &nbsp;Greetings, this is Evanson, I will follow Elyon. &nbsp;Regardless of<BR>
how well a play goes, it is still nonetheless the play. &nbsp;I wish to present love in the<BR>
same manner.<BR>
 <BR>
Love is a condition of being which truly has no opposite. &nbsp;Neither hate nor fear is<BR>
its opposite. &nbsp;Adoration perhaps may be a better word for the opposite of fear or hate,<BR>
for they are more of an emotionally and physically charged state of being. &nbsp;Love on the<BR>
other hand may be likened to the descriptions you use to accurately present the weather<BR>
of your day. &nbsp;To speak of humidity, it may be presented as high or low, of barometric<BR>
pressure likewise and of temperature. &nbsp;All three of these are ever present and so is<BR>
love. &nbsp;You may describe the day as cold, very humid, and with low pressure and another as<BR>
its opposite, but the pressure is there, the temperature is present, and so is the<BR>
humidity.<BR>
 <BR>
When you are faced with a difficult situation wherein you are challenged with a<BR>
state of repulsion and a desire to be more attractive, know with a deep faith the<BR>
presence of love, and just as each individual will define when each day is a warm day and<BR>
a cold day, you can define when love is a positive, forward presence or a retiring<BR>
presence. &nbsp;It need not be searched for; it is with you now. &nbsp;This gives you greater<BR>
power, for to bring about the upliftment of a situation there is no requirement to become<BR>
prepared, for the love is here; it only needs an adjustment in the scale of experience.<BR>
 <BR>
This may be difficult to realize and falls close to the similar idea of: if God is<BR>
good why is there evil in the world? &nbsp;The goodness of God transcends the valuation of<BR>
good experiences and bad experiences. &nbsp;The realm we inhabit of time and space of<BR>
necessity requires these dualities, but in the realm of the One where description fails,<BR>
often what is chosen to make that description as the positive word of the two. &nbsp;So love<BR>
becomes mistaken as one end of a spectrum when it is in reality the spectrum itself.<BR>
<BR>
 Many states of spiritual being fall into the same pattern. &nbsp;It is humorous to me to<BR>
witness ones saying that they have no faith when they do, just as you cannot say there is<BR>
no atmospheric pressure; there is, it just may be quite low.<BR>
 <BR>
Thank you, my friends, for your attention. &nbsp;Farewell.<BR>
<BR>
* Michael (Mark): &nbsp;Greetings to all, I am Michael. &nbsp;I am at once your father, your<BR>
brother, and your friend. I hear the longing of many of your hearts in these days<BR>
requesting to know what exactly I would have you do. I have told you that the hour has<BR>
come, that the time is upon us, and many of your first thoughts spring to what actions<BR>
might be taken, what jobs might be assigned, and I would honor your request to know what<BR>
to do by giving you a direct request that you focus at this time on being all that you<BR>
have learned to be and embracing all that you are as a result of your efforts in seeking<BR>
truth and in finding me in this process. &nbsp;By choosing to fully manifest your potentials<BR>
you are of the greatest service to your fellows and to me at this time.<BR>
 <BR>
So as the lights come up on our next opportunity to portray that which we know to be<BR>
the plot of our Father in heaven you will feel secure in delivering your lines when your<BR>
cue is perceived. &nbsp;This will arise primarily out of your state of being, not so much from<BR>
your intense desire to do, for all the doing that you would offer in service must be<BR>
conditioned by your state of being. &nbsp;Then no matter what it is you set your hands to or<BR>
your intentions to to do will be in alignment with the great plan and script before us.<BR>
Please know that if it is your desire then you can do no wrong in offering anything that<BR>
you choose to do. &nbsp;Doing is but a means to occupy the gap that you call time while you<BR>
are in fact being who you are growing to be.<BR>
 <BR>
I tell you that there are no insignificant acts, and yet there is nothing in<BR>
particular required of you. &nbsp;All that you would choose to do will be made holy and<BR>
righteous if you are doing it while being a child of God. &nbsp;Do not concern yourselves with<BR>
whether it is more or less correct to pursue this activity or that, for they are on this<BR>
sliding scale. &nbsp;Both are valid and all are received as sincere offerings of one who is<BR>
divinely inspired to offer them. &nbsp;It may not seem like a grandiose role to be given, this<BR>
role of being a connected child of God, but I tell you all other roles are conditioned by<BR>
this one primary task for which you have been rehearsing your whole adult lives.<BR>
 <BR>
Trust that this conditioning will bring you the right words to say, the right<BR>
gestures to make, the right actions to take. &nbsp;They will all fall out of this first<BR>
initial desire to be this pillar of light, this connected child of God. &nbsp;From such a<BR>
point there is only grand roles to play and only wonderful opportunities, if they are<BR>
seen as such. &nbsp;All of your life experiences may be conditioned by this state of being, no<BR>
matter what you may be doing. &nbsp;So I pray that you can be in peace, that you can be in<BR>
love, that you can be in light, and then I am quite certain that all you will do will be<BR>
in glory and in righteousness.<BR>
 <BR>
Now go in peace and be in love and allow that your life will unfold exactly as it<BR>
should, and you will be prepared at any moment to interact as you are manifesting your<BR>
highest potential. &nbsp;Take my love with you and call on me if you are ever in doubt, and I<BR>
will be there to assure you that all you do is simply a reflection of your desire to be.<BR>
I leave you now in words only. &nbsp;Farewell.<BR>
<BR>
</BODY>
</HTML>